Úkoly pro nemocné

Až se dítěti uleví, je potřeba trénovat čtení,  psaní, počítání - v přiměřeném množství a čase.

Na této stránce najdete základní informace, co jsme ve škole probírali, co můžete doma doplnit

6. 11.

Dobrý den,

jsem na nemocenské, nebudu Vám tento týden úkoly zapisovat.

Pokud jsou děti zdravotně schopné, procvičujte s nimi prosím:

PÍSANKA - pokračujte tam, kde jsme skončili, každý den 3 řádky

ČESKÝ JAZYK - naučit se abecedu zpaměti + řazení slov podle abecedy (myslím, že je to v učebnici od str. 16)

MATEMATIKA - sčítání a odčítání do 30, z pracovního sešitu také pokračujte, ať si děti denně vyberou 2 cvičení, která zvládnou a vyplní je

PRVOUKA - SAVCI - texty najdete v učebnici

4. 11.

Dnes nejsem ve škole, ale dětem jsem poslala DÚ na celý týden - každý den mají číst ze své vlastní knížky + pokud budou mít děti doma sílu a chuť, mohou se také naučit jednu z básniček:

MOJE TUŽKA UŠATÁ

Jan Vodňanský

Moje tužka ušatá
poskakuje sem a tam.
Buďto píše, nebo kreslí,
neptá se mě vůbec, jestli
může papír počmárat.
Proto tužku svou mám rád.

Buďto čmárá, nebo píše.
Zvířata i jejich skrýše
kreslí, když ji napadnou,
květy, které nezvadnou.

Moje tužka všeho schopná
včera vyskočila z okna.
Vyvolala paniku,
rejdila po chodníku.

Moje tužka ušatá
poskakuje sem a tam.
Tuhu má a taky uši,
Všechno slyší nebo tuší,
láká kluky děvčata.
Moje tužka ušatá.

MALOVANÁ POHÁDKA

Jiří Žáček

Od pondělka do pátku
budu kreslit pohádku.
Koho do ní namaluju,
aby byla v pořádku?
Princeznu a Babu Jagu?
Draka, co má dračí spády?
Honzu nebo loupežníky?
Sebe a své kamarády?
Od pondělka do pátku
budu kreslit pohádku.
Potom vám ji celou povím,
umím ji i pozpátku.



VLASTNÍ PODOBIZNA

Josef Brukner

Až se jednou namaluju,
určitě mně poznáte
- podle očí, podle nosu,
podle tváře pihaté.

A když si pak spolu vyjdem´
na kratičkou procházku,
nebude vám vůbec vadit,
že jsem jenom z obrázku.

Že mám oči vodovkové
a že jsem si na míru
ušil šaty zbrusu nové
z balicího papíru.

 

BLEŠÍ CIRKUS

Miloš Kratochvíl

Celá vesnice se těší –
zavítá k nám cirkus bleší!

V pátek přišel na náves
tulák a s ním starý pes.
„Tak jsem u vás!“ tulák volá.
„Já, pes Rek a bleší škola!
Kdo má deset korun v hrsti,
smí hladit psa proti srsti!“

Přihlásil se truhlář Pech,
pohladil psa po zádech
a psí blechy na to tata
změnily ho v akrobata.

Skákal jak stín čertích rohů,
dal si za krk pravou nohu…
„Vidíte to!“ tulák křičí,
„jak s ním blechy krásně cvičí!“

Tak vypadá cirkus bleší.
Kdo ho nezná, ať se těší!

 

31. 10.

MATEMATIKA - str. 19/ cv. 7

25. 10.

MATEMATIKA - str. 18/ cv. 4, 6

PRVOUKA - keře (co to je, jak se liší od stromů, které známe)

24. 10.

ČESKÝ JAZYK - přepsat psacím písmem do sešitu slova ze str. 15/ cv. 5 + učíme se abecedu zpaměti

MATEMATIKA - str. 18/ cv. 2

23. 10.

ČESKÝ JAZYK - Trénujeme abecedu

PÍSANKA - str. 9

MATEMATIKA - str.15/ cv. 7, 9

                           str. 16/ cv. 1, 5

PRVOUKA - str. 8 - 10, v pátek píšeme test

22. 10.

ČESKÝ JAZYK - seznamujeme se s abecedou, začínáme se ji učit vyjmenovat

PÍSANKA - str. 9/ malé n, str. 10 celá

MATEMATIKA - str. 15/cv.8, str. 16/cv. 2, 3

17. 10.

ČESKÝ JAZYK - uč. str. 9/ cv. 1 - ústně

poslech - https://www.youtube.com/watch?v=txNg9xJoq9A

MATEMATIKA - uč. str. 14/ cv.1

https://www.liveworksheets.com/w/cs/matematika/433453

 

 

16. 10.

ČESKÝ JAZYK - rozhodni, které písmeno se napíše

(K/k)ůň (M/m)atěj, (L/l)enka (M/m)orávková, (P/p)es (K/k)arel, (M/m)ěsto (B/b)rno, (K/k)očka (M/m)íša, (K/k)amarád (T/t)omáš, (Ř/ř)eka (V/v)ltava, (P/p)an (N/n)ovák, (B/b)abička (E/e)ma

UČEBNICE - str. 9/ cv. 8 - ústně

                      str. 10/ cv. 2 - první řádek napsat do sešitu domácího

MATEMATIKA - str. 13/ cv. 6

                     vymyslet do domácího sešitu 10 příkladů, jejichž výsledek = 25

PRVOUKA - stromy, listy, plody https://wordwall.net/cs/resource/6023931/listnat%C3%A9-stromy-a-jejich-plody

15.10.

ČTENÍ - VYBER SPRÁVNOU ODPOVĚĎ

Lékař zachraňuje __.    slon      špunt     lidi

Právě jsem se ___.   chyba    vrátil    moucha

Vrátím Ti ___.         peníze     plavat      půjčí

Ukaž mi ten ___.    učí se       sešit        slintá

Vím, že to ___.         mlha       usnul   dokážeš

Vylezl z __.                 plány       jámy    stany

 

ČESKÝ JAZYK - Přepiš do sešitu psacím písmem

MĚSTO SMRŽOVKA, MAREK HOTOVEC, ŘEKA NISA, HORA ŠPIČÁK, UČITELKA LANKAŠOVÁ, ASISTENTKA LENKA, LENOCHOD LENO, MAMKA BÁRA, TAŤKA LUBOMÍR, SYN KAREL, KLUK EMIL

 

MATEMATIKA

procvičujeme číselnou řadu do 25, děti mají vyjmenovat čísla za sebou, určit, kde na číselné ose zadané číslo leží…

14. 10.

ČJ - Přepiš do domácího sešitu psacím písmem, dej pozor na velká a malá písmena:

(D/d)ěda (B/ b)ohumil, (Ř/ř)eka (V/v)ltava, (S/s)yn (K/ k)arel, (H/h)ora (S/s)něžka, (T/t)eta (V/v)ěra

 

M – Přepiš do domácího sešitu a spočítej.

20 - __ = 8           14 - __ = 7           6 + __= 7

13 – 5 = 6 + __              18 – 7 = 12 - ___

15 + 3 = ___ + 8           12 – 9 = 8 - ___

 

PÍSANKA - str. 8/malé psací r - 4 řádky

 

11. 10.

M - řešení slovních úloh:

  1.    V parku bylo 7 holubů. Poté přiletělo dalších 6 holubů. Kolik holubů je teď v parku?
  2.    Katka měla 10 lízátek. Rozdala 3 kamarádům po jednom lízátku. Kolik lízátek jí zůstalo?
  3.    Na statku bylo 16 slepic. Některé utekly a zůstalo jen 11 slepic. Kolik slepic uteklo?
  4.    Olda našel 5 šišek v lese, 3 z nich zahodil a potom našel dalších 9 šišek. Kolik šišek nakonec měl?
  5.    V ZOO bylo 14 lvů. 5 lvů bylo převezeno jinam. Kolik lvů zůstalo v ZOO?

PRV - semafor - pro chodce, pro cyklistu

ČT - vlastní knížky

10. 10.

ČJ - psaní vlastních a obecných jmen (velká a malá písmena na začátku slova):  https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search_mode=search&search1=Jm%C3%A9na+obecn%C3%A1+a+jm%C3%A9na+vlastn%C3%AD#selid

M - uč. str. 12/ cv. 1, 2             str. 13/ cv. 5

9. 10.

ČJ - vlastní jména, učíme se psát jména s velkým písmenem na začátku (tvořili jsme malou knížku, kam děti vypisovaly jména svých blízkých z rodiny, domácích mazlíčků apod… - na každé stránce je jedno jméno, zítra budeme ke jménům dopisovat, o koho jde (máma, táta…)

M - začali jsme probírat dědu Lesoně, pokud chcete s dětmi pochopit, o co jde, můžete juknout tady: https://ucebnice.fraus.cz/file/edee/2015/05/prirucka-pro-rodice3.pdf, od strany 38

jinak vše vysvětlím potom dětem ve škole

PRV - dopravní prostředky, vyjmenovat různé a umět určit, kde se pohybují (vzduch, zem, voda)

PS - str. 7

ČTENÍ - dítě zakroužkuje správnou odpověď

Jana motá ____.     les           Ota           vlnu

Ondra maluje ___.   pes        motýla      lítá 

Jelen se ___.             voda        pase       boule

Na pláži leží ___.    koupe     plave       míč

Člověk se musí ___.      mýt          vlk   hlad

Nechoď ___!             ulice        ploutev   tam 

8. 10.

ČJ - učebnice str. 7/ cv. 2

MATEMATIKA - počítali jsme příklady na sčítání a odčítání do 20, řešili jsme slovní úlohy (je potřeba, aby děti uměly zapsat příklad, kterým úlohu spočítaly a dokázaly alespoň ústně celou větou odpovědět na otázku)

  • Veronika má 8 balónků a kamarádka jí dala ještě 3 balónky. Kolik balónků má teď Veronika?
  • Vojta měl 10 bonbónů, ale snědl 4. Kolik bonbónů mu zůstalo?
  • Na louce bylo 15 květin, ale vítr jich 5 odvál. Kolik květin na louce zůstalo?
  • Lucka našla 9 mušlí na pláži a pak našla ještě dalších 6. Kolik mušlí má teď Lucka celkem?
  • Ve třídě bylo 18 žáků. Během hodiny 4 děti odešly kvůli nemoci a potom přišly 3 nové děti od lékaře. Kolik dětí je teď ve třídě?

ČTENÍ - V pátek děti přinesou do školy knihu, kterou čtou doma. Pokud nemají, můžeme jim ve škole půjčit.

7. 10. DOMÁCÍ ÚKOLY DO STŘEDY

M – Vyber si alespoň dvě slovní úlohy a vyřeš je do sešitu na DÚ (označ číslo úlohy a zapiš příklad, kterým ji řešíš,  a odpověď celou větou).

  1. Adam má 5 jablek a jeho sestra mu dala ještě 4 jablka. Kolik jablek má Adam celkem?
  2. V ZOO bylo 7 opic. Tři z nich odešly do jiného výběhu. Kolik opic zůstalo v ZOO?
  3. Tereza má 12 bonbónů, ale snědla jich 6. Kolik bonbónů jí zůstalo?
  4. Petr měl 9 autíček a dostal k narozeninám dalších 8. Kolik autíček má teď Petr?
  5. V knihovně bylo 19 knih. Ráno si lidé vypůjčili 5 knih, odpoledne si vypůjčili dalších 7 knih a večer se vrátily 3 knihy. Kolik knih zůstalo v knihovně na konci dne?
  6. Na výletě bylo 17 dětí. Během cesty se k nim připojily další 3 děti, ale pak se 8 dětí vrátilo domů. Kolik dětí zůstalo na výletě?

ČJ – Přepiš věty do sešitu na DÚ PSACÍM písmem.

Eva šla pro koláče. Ota nese míč na fotbal. Roman skáče jako kůň.

19. 9.

ČESKÝ JAZYK - do domácího sešitu napsat psacím písmem věty - Jana nese houby. Ota mele mák. Karel se usmívá.

procvičování online: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/veta-slovo-slabika/delka-slabiky/pocet-slabik-ve-slove/vyber.htm

MATEMATIKA - https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-20/pocetni-trenazer/odcitani-s-prechodem-pres-desitku/priklady.html

6. 9.

PÍSANKA - str. 2

ČESKÝ JAZYK - str. 5/ cv. 2

MATEMATIKA - psaní číslic 0 - 20